Geef een zoekopdracht
Cookievoorkeuren

FAQs

Frequently Asked Questions

  • Q:Wat is Plaats je Bod?

    Plaats je Bod is een online veilinghuis gespecialiseerd in het online veilen van inboedel uit faillissementen, beslagnames etc. Voorwaarde is dat de veilingen een dwingend karakter hebben. Voorts verzorgen wij taxaties, onderhandse verkopen en executieveilingen.

  • Q:Wat zijn de voorwaarden voor het bieden op Plaats Je Bod ?

    De algemene voorwaarden voor het gebruik van Plaats Je Bod kunt u hier bekijken.

  • Q:Hoe kan ik mij registreren?

    U kunt zich registreren door op de knop "Registreren" te klikken, Hier vindt u het registratieformulier. Alle velden dienen verplicht en naar waarheid ingevuld te worden.
    U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. De gebruikersnaam wordt NIET getoond op de website wanneer u een bod uitbrengt.
    Na acceptatie van de algemene voorwaarden en verzending van het registratieformulier ontvangt u een bevestigings e-mail waarmee wij uw e-mailadres controleren. Hierin staat een activeringslink voor activering van uw account. Na activering bent u succesvol geregistreerd en kunt u bieden op de website.

  • Q:Is registreren bij Plaats je Bod gratis?

    Registratie bij Plaats Je Bod is gratis. U kunt zich direct registreren via: Registreren

  • Q:Kunnen zowel particulieren als bedrijven zich registreren?

    Zowel particulieren als bedrijven kunnen zich registreren bij Plaats Je Bod. U kunt zich direct registreren via de knop Registreren. Bent u een nieuwe buitenlandse zakelijke gebruiker en wenst u een BTW-vrije factuur? U dient een eenmalige kopie van uw identiteitsbewijs, inschrijving Kamer van Koophandel en kentekenregistratie bij ons in te leveren. Dit kan per e-mail aan administratie@plaatsjebod.nl. Na ontvangst van deze documenten worden uw facturen BTW-vrij opgemaakt. Tijdens het afhalen van uw gekochten zaken dient u als laatste nog een exportverklaring te tekenen.

  • Q:Wat moet ik doen als ik geen activeringsmail heb gekregen?

    Als u geen activeringsmail hebt ontvangen kunt de "spam" folder in uw email programma controleren of contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

  • Q:Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord ben vergeten?

    Als u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord bent vergeten klik dan op wachtwoord vergeten onder de inlogvelden. Vul vervolgens het e-mailadres in waarmee u geregistreerd staat bij Plaats Je Bod. U ontvangt een e-mail met uw gebruikersnaam en nieuw wachtwoord. Ter controle moet u deze gegevens eerst activeren met behulp van de activeringslink in het e-mailbericht.

  • Q:Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen door in te loggen en vervolgens op “Mijn account” te klikken bovenaan de website. vervolgens kunt u hier alle gegevens aanpassen en opslaan.

  • Q:Hoe kan ik mijn actuele biedingen bekijken?

    U kunt de biedingen van de lopende veilingen bekijken door in te loggen en vervolgens onder "Mijn acount" op “Bied geschiedenis” te klikken. Hier staat een overzicht van uw lopende biedingen met daarbij informatie over wanneer de kavels sluiten en wat op dit moment het hoogste bod is. U kunt direct vanuit uw accountpagina een nieuw bod doen op de lopende veilingen. 

  • Q:Is er een mogelijkheid de kavels te bezichtigen?

    De kavels zijn enkel te bezichtigen op de daarvoor geplande kijkdag. De kijkdag van de veiling kunt u vinden in de details van de betreffende veiling.

  • Q:Hoe werkt de sluiting van een veiling?

    De sluitingstijd van de veiling kunt u vinden in de veilingdetails op de homepage, in de details van de betreffende veiling en in de details van elk kavel. LET OP! De veiling van een kavel wordt automatisch met drie minuten verlengd indien er in de laatste drie minuten nog een bod heeft plaatsgevonden, net zolang totdat er in de laatste drie minuten niet meer wordt geboden. Degene met het hoogste bod voor sluiting van de veiling zal het kavel toegekend krijgen. 

  • Q:Wanneer en hoe ontvang ik de factuur?

    U krijgt binnen 24 uur na afloop van de veiling bericht per e-mail met toekenning van de door u gewonnen kavels en de factuur. De factuur kunt u uitsluitend via "Mijn account" betalen. Contante of pinbetalingen zijn niet mogelijk. Het is belangrijk de factuur uiterlijk 1 dag voor de afhaaldag te voldoen. De aan u toegekende kavels dienen op de afhaaldag door u afgehaald te worden. Wij verzoeken u na betaling een kopie van deze factuur mee te nemen naar de afhaaldag. Het verzenden van uw aankopen is NIET mogelijk.

  • Q:Kunnen kavels worden opgestuurd?

    Verzending van goederen is niet mogelijk. Mocht u uw kavel(s) willen laten ophalen kunt u contact opnemen met bezorgservice Auction Logistics. Het opvragen van een bezorgprijs is vrijblijvend en kan via http://auctionlogistics.nl/ Plaats Je Bod is niet verantwoordelijk voor de bezorgservice. Voor het bezorgen van uw kavel(s) gaat u direct een overeenkomst aan met Auction Logistics en zijn de Algemene Voorwaarden van Auction Logistics van toepassing.

  • Q:Hoe werkt de afhaaldag van een veiling?

    Nadat u de gewonnen kavels toegewezen heeft gekregen, de factuur heeft ontvangen en deze heeft betaald dient u de toegewezen kavels op te halen op de daarvoor geplande afhaaldag. De afhaaldag van de veiling kunt u vinden in de veilingdetails van de betreffende veiling. Wij verzoeken u, indien mogelijk, na betaling een kopie van de factuur mee te nemen naar de afhaaldag. U bent zelf verantwoordelijk voor het eventuele demonteren en meenemen van de kavels. Hiervoor benodigd gereedschap, mankracht, hef-, verpakkings- of transportmateriaal moet u zelf verzorgen. 

  • Q: Kan ik ook complete faillissementsboedels kopen bij Plaats Je Bod ?

    In sommige gevallen is een online veiling niet mogelijk of de juiste manier van verkopen, in dat geval verkopen we de zaken via een onderhandse verkoop. Om op de hoogte te blijven van deze onderhandse verkopen kunt u zich hier registreren. In andere gevallen bieden we een complete faillissementsboedel als 1 kavel aan via de veiling.

  • Q: Kan ik ook buiten de veiling om kopen ?

    Als inventarissen uit faillissement eenmaal online staan is het niet meer mogelijk om deze items buiten de veiling om te kopen. Verkopers (en in sommige gevallen ook de Rechter Commissaris) hebben toestemming gegeven voor een online veiling, hier kan dan niet zonder meer van afgeweken worden. Plaats Je Bod verkoopt soms ook complete faillissements boedels onderhands. Om hier van op de hoogte te blijven kunt u zich hier registreren.

  • Q: Van wie koop ik in de veiling ?

    Bij Plaats Je Bod faciliteren wij een online veilingwebsite voor "verkopers", u koopt op de veiling altijd rechtstreeks van deze verkopers. Verkopers bij Plaats Je Bod zijn veelal curatoren, banken, deurwaarders etc.

  • Q: Van wie ontvang ik mijn factuur voor de veilingaankopen ?

    Plaats Je Bod maakt voor onze verkopers alle facturen en mailt deze na het sluiten van de veiling naar de betreffende kopers. Op de factuur staat de naam van de verkoper en uw veiling aankopen vermeerderd met de veilingkosten à 22% en de wettelijk verplichte BTW indien van toepassing.

  • Q: Kan iedereen verkopen via Plaats Je Bod ?

    Nee, bij Plaats Je Bod willen we het authentieke veilingkarakter behouden en en geen verkapte webshop zijn. Dit betekent dat de veilingen een dwingend karakter hebben waardoor er veelal zonder voorbehoud verkocht wordt zonder minimum prijzen. Onze verkopers zijn hierdoor voornamelijk : curatoren, deurwaarders, banken etc.

  • Q: Aan wie stel ik mijn vragen over de veiling items ?

    Bij elke afzonderlijke veiling vindt u bij de veilingdetails een email link waar u de vragen kunt stellen die betrekking hebben op de inhoud van die betreffende veiling. Plaats je Bod is niet de eigenaar of verkoper van de kavels dus kan zelf inhoudelijk niet reageren op vragen over de aangeboden zaken, de veilinglocatie etc.

  • Q: Welke vragen kan ik aan Plaats je Bod stellen ?

    Voor vragen die betrekking hebben over het biedproces, uw account, storingen, en website gerelateerde zaken, kunt u terecht bij Plaats Je Bod. Dit kan via het email contactformulier op onze site.

  • Q: Kan ik mijn online aankopen terugsturen als ik niet tevreden ben ?

    In principe zijn alle veilingen op Plaats Je Bod faillissementsveilingen of excecutieveilingen, hierdoor vervalt het recht op retour. Aankopen zijn dus bindend en vallen niet onder de wet "Koop op afstand".

  • Q: Heb ik enige vorm van garantie op mijn aankopen?

    Op de veiling koopt u zaken "voetstoots" in de staat zoals ze op dat moment zijn, zaken worden niet getest. Eventuele gebreken die bekend zijn zullen altijd vermeld worden, evengoed bent u zelf verantwoordelijk om eventuele veilingaankopen zelf te bekijken/onderzoeken. Wij raden u altijd aan om gebruik te maken van de kijkdag als die mogelijkheid er is. Er kan door de verkoper dus geen enkele garantie gegeven worden!

  • Q: Kan ik een kavel volgen zonder te bieden?

    U kunt een kavel als favoriet aanmerken op de betreffende kavelpagina door op 'Volg kavel' aan te vinken. Dit kavel zal vervolgens verschijnen in uw "Volglijst" onder "Mijn account".

  • Q: Kan ik een bod verwijderen?

    Een bod is bindend en kan niet worden ingetrokken of verwijderd. Ieder bod is te allen tijde onherroepelijk. Indien u als gebruiker de hoogste bieder bent op een kavel, en u het kavel toegewezen hebt gekregen, bent u verplicht het kavel af te nemen. Plaats Je Bod heeft de bevoegdheid een bod niet als zodanig te erkennen, een of meer gebruikers van de veiling uit te sluiten. 

  • Q: Krijg ik bericht als iemand mijn bod overbiedt?

    U ontvangt een e-mailbericht als iemand uw bod overbiedt. LET OP! In de laatste 3 minuten van de veiling én in de eventuele verlenging van een kavel worden geen bevestigings- of overbiedingsmails gestuurd. U dient de website dan in de gaten te houden voor eventuele overbiedingen.